mánadagur 18. september 2017síða 3
‹ fyrra síða allar 48 síður næsta síða ›
Tekstur á síðuni
3
Mánadagur 6. januar 2014 · Nr. 2
Sosialurin
Hugskot og viðmerkingar – send sms til 225000
Mánadagur 18. september 2017 · Nr. 108
TÍÐINDI
Dánjal av Rana
Sigurin hjá TAKS móti eigar
unum av Varðanum í lands
rættinum í fjør kann enda
við at kosta TAKS sjey ferðir
meiri enn stovnurin vann.
Hægsti Rættur staðfesti í
2015, at sølan av partabrøv
unum í Varðanum frá P/F
Vinnan, sum átti Varðan, til
íløgufelagið P/F 30/9-2005,
sum hevði somu eigarar, í
veruleikanum var útlutan
av vinningsbýti og ikki søla.
Tí skuldu eigararnir rinda
53,4 milliónir krónur í skatti
av hesum vinningsbýti, stað
festi Hægsti Rættur.
Onnur akt í málinum
byrjaði so í Føroya Rætti
í farnu viku. Tá saksøkti
TAKS eigarunum av Varð
anum, sum hava biðið TAKS
um at vátta, at teir fram
vegis eiga og hava alla tíð
ina átt partabrøvini í Varð
anum. Teir vilja vera við, at
nú Hægsti Rættur hevur
staðfest,
at
teir
ongan
tíð hava selt partabrøvini,
so eru teir umfataðir av
skiftisregluni í skattalógini.
Um so er, skulu partaeigar
arnir ikki skattast av teimum
fyrstu 890 milliónunum, sum
Varðin verður seldur fyri,
skuldu teir ynskt at selt.
TAKS vann í
Hægsta Rætti
Gamla málið snúði seg um, tá
eigararnir av Varðanum, í P/F
Vinnuni, seldu partabrøvini
til eitt holding felag, P/F 30/9-
2005, sum teir sjálvir áttu,
fyri 250 milliónir krónur.
Stutt seinni løgdu kortini
P/F vinnan og P/F 30/9-
2005 saman, við tí úrslitið,
at nú sótu eigararnir aftur
við somu ogn í sama felagið
sum upprunaliga, men vóru
250 milliónir krónur ríkari.
Søla av partabrøvum, sum
ein hevði havt í minsta lagi
síðani 2001, var skattafrí tá
á døgum og tí rindaðu teir
11 eigararnir av Varðanum
ikki skatt av hesum 250
milliónum krónunum, sum
teir fingu fyri partabrøvini.
TAKS helt ikki, at hetta
var í tráð við skattalógina.
Hóast eigararnir søgdu, at
talan var um eina sølu, vildi
TAKS vera við, at talan var
um fjalt vinningsbýti, sum
er skattskyldug.
Eigararnir fingu viðhald
í Føroya Rætti og í Eystara
Landsrætti, men í Hægsta
Rætti vann sjónarmiðið hjá
TAKS frama. Hægsti Rættur
dømdi tí, at í veruleikanum
var ikki talan um sølu, men
um kapitalvinningsbýti, og
tí skal skattur rindast av
vinninginum, 53,4 milliónir
krónur.
Snýr seg um góðar
300 milliónir krónur
Nú er tað, at málið gerst eitt
sindur fløkt. Í 2007 bleiv
skattalógin broytt, so at nú
eru søla av partabrøvum ikki
longur skattafrí. Tó so, um
tú hevur havt partabrøvini
síðani áðrenn 2001, so skalt
tú einans rinda skatt av virð
isøkingini á partabrøvunum
frá 1/1-2007 til tá tú selur
partabrøvini.
Nú er spurningurin so –
Hevur Hægsti Rættur stað
fest, at partabrøvini í P/F
Vinnan ikki blivu seld til P/F
30/9-2005 í 2005? Um so er,
so eiga hava teir 11 eigarar
nir átt partabrøvini saman
hangandi síðani áðrenn 2011
og tí skulu teir einans rinda
skatt av virðisøkingini síð
ani 2007, um teir skuldu selt
Varðan í dag.
Ein grannskoðari hevur
mett, at virðið á Varðanum í
2007 var 890 milliónir krónur.
Tað vil siga, at tær fyrstu 890
milliónir krónurnar av sølu
prísinum á Varðanum vera
skattafríar, um teir 11 eigarar
nir kundu hugsað sær at selt.
Blivu partabrøvini
so nakrantíð seld?
Eigararnir
av
Varðanum
spurdu so TAKS í novembur
2015, eftir dómin í Hægsta
Rætti, um TAKS kundi geva
teimum eitt bindandi svar
upp á, at eigararnir ongantíð
høvdu selt partabrøvini í P/F
Vinnuni. Um tey ongantíð
eru seld, hava teir átt tey
síðani 2001 og kunnu tí selja
tey skattafrítt fyri ein stóran
part. Teir vilja vera við, at
Hægsti Rættur jú staðfesti,
at talan var um vinningsbýti
og ikki sølu.
TAKS noktar og sigur, at
Hægsti Rættur als ikki tók
støðu til upprunaligu søl
una, men einans til skatta
teknisku avleiðingarnar av
søluni.
Á vári 2016 kæra eigararnir
svarið frá TAKS til Skatta- og
Avgjaldskærunevndina, sum
gevur eigarunum viðhald.
Jú, um Hægsti Rættur sigur,
at talan er um vinningsbýti,
so er eingin søla farin fram,
og
eigararnir
hava
átt
partabrøvini alla tíðina síð
ani 2001.
Tí valdi TAKS at stevna
eigarunum í einum borg
arligum sakarmáli, fyri at
fáa Føroya Rætt at broyta
avgerðina hjá Skatta- og av
gjaldskærunevndini.
Summa summarum er,
at um Føroya Rættur gevur
eigarunum av Varðanum við
hald, skulu eigararnir ikki
rinda skatt av teimum fyrstu
890 milliónum krónunum,
sum teir fáa fyri fyritøkuna.
Tað svarar til góðar 300 milli
ónir skattafríar krónur. Um
so, verður sigurin hjá TAKS í
Hægsta Rætti í 2015, sum gav
eigarunum boð um at rinda
53,4 milliónir krónur í skatti,
kanska ikki so søtur kortini.
Vilja ikki
dupultskattast
Eigararnir
av
Varðanum
halda tað vera órímiligt, at
teir skulu skattast tvær ferð
ir fyri somu partabrøv.
– Tað hongur ikki logiskt
saman hjá TAKS, fyrst at
føra fram, at partabrøvini
ikki veruliga blivu seld í 2005,
og nú, eftir at Hægsti Rættur
gevur teimum viðhald, siga,
at tey blivu seld kortini, sigur
Christian
F.
Andreassen,
sakførari hjá eigarunum av
Varðanum.
Christian F. Andreassen
førdi í rættinum fram, at
Hægsti Rættur, við avgerð
síni í 2015, umgjørdi søluna
av partabrøvum í 2005 til
vinningsbýti. Tískil eigur
støðan í dag at vera, at eingin
søla fór fram í 2005.
Christian F. Andreasen
heldur tað vera órímiligt, at
partaeigararnir skulu skatt
ast tvær ferðir av somu
partabrøvum.
– Teir hava rinda skatt av
hasum sum vinningsbýti,
eftir dómin í Hægsta Rætti
í 2015. Teir kunnu ikki aftur
krevjast eftir skatti av somu
partabrøvum, um teir velja
at selja tey. Ein eigur ikki at
rinda skatt tvær ferðir av
somu aktivum, sigur hann.
Um Føroya Rættur gevur eigarunum av Varðanum viðhald, kann sigurin hjá TAKS
í Hægsta Rætti kosta landskassanum einar 300 milliónir krónur
YNSKJA AT SELJA
VARÐAN SKATTAFRÍTT