Sosialurinarkiv
Sosialurin 2019-03-04, síða 11
Tak niður PDF av hesari síðu Stórt myndaskrá

mánadagur 4. mars 2019síða 11

‹ fyrra síða allar 24 síður næsta síða ›

Tekstur á síðuni

11 Mánadagur 4. mars 2019 · Nr. 26 Sosialurin Hugskot og viðmerkingar – send sms til 225000 útvegar Løgtingið ting­monn­ um arbeiðsteldu og rindar fyri far­telefonhald. Mótrokna í frá­far­ ingarsamsýningini Skipanin við frá­far­ing­ar­sam­ sýning (bíðiløn) er ó­broytt, tó soleiðis, at ting­menn fáa úr 3 upp til 6 mán­aðir, og ikki úr 4 upp til 6 mðr. eins og í dag. Hetta merk­ir, at tingmaður sum ikki verð­ur afturvaldur, ella letur vera at stilla uppaftur, fær frá­far­ ing­ar­samsýning eins og í dag. Sam­svar­andi tilmælinum frá ar­beiðsbólkinum er tó gjørd tann broyting, at fyri ting­ menn, sum hava aðra løn­ar­ inn­tøku í frá­far­ing­ar­tíð­ar­ skeið­inum, verður hend­an mót­r­oknað fult út. Ov nógv útgoldin frá­ far­ing­ar­sam­sýn­ing verður kravd inn aftur. Bara galdandi fyri nýggj tingfólk Verður nýggja l ógin samtykt, so kemur koma nýggju reglurnar at galda fyri øll tingfólk, sum verða vald eftir komandi val. Galdandi lóg verður sett úr gildi, men hevur kortini gildi fyri tingmenn, sum eru fevndir av lógini í dag, og fyri tey rættindi og tær skyldur, sum hesir og undanfarnir ting­menn hava eftir gald­ andi lóg. Hetta merkir ítøkiliga m.a., at verandi tingmenn í dag hava rætt til bíðiløn (frá­ far­ingarløn) eftir 1998-lógini aftan á komandi val, eins og at teir varðveita tey eft­ ir­løn­ar­rættindi, sum eru inn­vunn­in fram til henda nýggja lógin kemur í gildi. Gamla lógin kemur sostatt eisini at galda fyri útgjald av tæn­astumannalíknandi eft­ir­lønunum frameftir, og fyri tey rættindi, sum kona og børn kunnu hava aftaná tingmannin. ØN OG NÓGVAR NIÐUR Í PENSJÓN • So nógv tjena politikarar í Norðurlondum Politikaralønir: Løgmaður/stjórnarleiðari Landsstýrisfólk/ráðharri Tingformaður Tinglimur Kelda: Álit hjá nevnd, ið gevur løgmanni tilmæli um løn og eftirløn hjá landsstýrisfóki og lønartalva Tænastumanna Landsins Føroyar: Løn 84.705 krónur Eftirløn: 15% Grønland: Løn: 89.067 krónur Eftirløn: 10+5% Ísland: Løn: 87.809 Eftirløn: 11,5+4% Danmark: Løn: 123.538 krónur Tænastumanna­eftirløn Noreg: Løn: 109.551 krónur Eftirløn: 12% Føroyar: Løn 71.674 krónur Eftirløn: 15% Grønland: Løn: 72.146 krónur Eftirløn: 10+5% Ísland: Løn: 79.358 krónur Eftirløn: 11,5+4% Danmark: Løn: 98.830 krónur Tænastumanna­eftirløn Noreg: Løn: 88.990 krónur Eftirløn: 12% Føroyar: Løn: 84.705 krónur Tænastumanna­eftirløn Grønland: Løn: 89.067 Eftirløn: 10+5% Ísland: Løn: 110.672 Eftirløn: 11,5%+4,5% Danmark: Løn: 123.538 krónur Tænastumanna­eftirløn Noreg: Løn: 109.551 krónur Eftirløn: 12% Føroyar: Løn 38.585 krónur Tænastumanna­eftirløn Grønland: Løn: 36.073 krónur Eftirløn: 10+5% Ísland: Løn: 44.937 krónur Eftirløn: 11,5+4% Danmark: Løn: 53.196 krónur Tænastumanna­eftirløn Noreg: Løn: 62.360 krónur Eftirløn: 12%